Sinten
ingkang boten mangertosi istilah K-Pop menika? K-Pop inggih menika genre utawi jenis musik saking Negara
Gingseng, Korea, kadosta Boyband saha Girlband menika. Wonten malih istilah
K-Popers, inggih menika istilah kangge tiyang-tiyang, wiwit alit saha dewasa
ingkang kathah-kathaipun lare-lare nem, ingkang sami remen kaliyan Boyband saha
Girlband saking Korea menika, utawi wastanan sanesipun inggih menika tiyang
K-Pop. Boyband saha Gilrband inggih menika panembang lagu ingkang nembangaken
lagu sareng-sareng saget tiyang 5 utawi langkung saking 10, saha nembangipun
saweg beksan sareng-sareng,
tuladhanipun Boyband ShiNee, Boyband Exo, Girlband
SNSD, Girlband F(x), saha Girlband 2NE1.
Istilah
K-Pop wiwit tigang tahun kepungkur sampun wonten, ananging istilah menika nate
dados momok ingkang gegeri nusantara wonten
ing tahun 2012 kepungkur. Buktinipun inggih menika saking babagan entertainment Indonesia piyambak kathah
ngedalaken Boyband saha Girlband, kadose saged sami kaliyan Korea saha boten
keri ing jaman. Ananging momok menika
sampun milai ical gegeripun, sinaosa taksih wonten tilasipun. Tilasipun menika
taksih sami mawon kaliyan satunggal tahun kepungkur. Menawi nembe kemawon
wonten tiyang ingkang dados K-Popers, tata cara piyambakipun taksih sami mawon
kaliyan tiyang ingkang sampun dangu dados K-Popers. Tegesipun boten kok dados
tiyang K-Pop menika kedah daftar rumiyen. Tegesipun inggih menika tiyang
ingkang milai remen kaliyan K-Pop saha milai kepingin pirsa babagan K-Pop mila
tiyang menika sampun milai mlebet wonten ing dunia K-Pop amargi salajengipun
sampun mesti bilih tiyang menika bakal asring sanget madosi babagan ingkang
gayut kaliyan Korea saha K-Pop. Dados kabudayan K-Pop menika ketingalipun
anggadhahi kabudayan piyambak wonten ing antawisipun kathah kabudaya.
Tiyang
K-Pop menika saged dipunwastani antawisipun remen saestu saha ‘korban mode’.
Lare-lare nem sedayanipun sami bahas babagan Korea, Boyband saha Girlband
ingkang sami dipunremeni, utawi bahas babagan video enggal ingkang kedah dipunpundhut saking internet. Tiyang
K-Pop menika maringi istilah Fandom
kangge mastani piyambakipun ngremeni Boyband utawi Girlband ingkang pundi utawi
saged dipunwastani fansclub.
Tuladhanipun Shawol inggih menika namanipun Fandom Boyband ShiNee, utawi namanipun tiyang ingkang remen kaliyan Boyband
ShiNee, Exotic inggih menika namanipun Fandom Boyband Exo, saha Sone inggih menika namanipun Fandom Girlband SNSD.
Menawi piyambakipun tumut kathat Fandom, mila dipunwastani Multifandom. Wonten malih wastanan sanesipun inggih menika Antifandom, menika istilah kangge
mastani lare ingkang boten remen kaliyan Fandom sanesipun, tuladhanipun Anti Shawol,
ingkang tegesipun tiyang K-Pop ananging boten remen kaliyan Boyband ShiNee.


Tiyang
Multifandom menika ingkang kadose saged kawastanan rugi, sinaosa ingkang namung
tumut satunggal Fandom ugi sami ruginipun. Rugi amargi menapa?? Amargi, tiyang K-Pop
menika anggadhahi kabiasaan inggih menika ngoleksi perkawis-perkawis ingkang
wonten gayutanipun kaliyan Korea. Wiwit saking album lagu, album foto, video klip, drama utawi film, poster, kipas,
gantungan kunci, lightstick, kaos,
saha aplikasi-aplikasi gadged kadosta
theme. Menawi namung tumut satunggal
Fandom, piyambakipun namung kedah ngoleksi perkawis-perkawis saking Fandom
ingkang dipuntumuti kemawon. Ananging menawi piyambakipun dados Multifandom,
mila saged dipunkinten-kinten kados pundi piyambakipun kedah ngoleksi kathah
perkawis ingkang reginipun boten mirah menika. Tuladhanipun, album lagu menika
kirang langkung reginipun Rp 200.000,00. Miturut tiyang K-Pop, ngoleksi
perkawis-perkawis menika kedah dipuntumindakaken. Sinaosa ngoleksi perkawis
menika kadosdene kawajiban, ananging boten jarang menawi tiyang K-Pop ingknag
sampun dewasa saged matesi pundi ingkang kedah dipuntumindakaken ugi pundi
ingkang boten dados kabetahanipun K-Popers. Ananging tiyang K-Pop ingknag nembe
kemawon dados K-Popers menika boten jarang saged ngedalaken kathah arta saha
tenaga kangge ngoleksi perkawis-perkawis K-Pop menika. Biasanipun tiyang K-Pop
enggal menika taksih labil.
Saking
kabiasaan menika, boten jarang tiyang K-Pop malah dadosaken menika usaha,
tuladhanipun, persewaan VCD K-Pop, pemesenan perkawis-perkawis K-Pop utawi
dados reseller, damel poster saha
foto album saking koleksi foto ingkang dipunpundhut saking internet, saha usaha
saensipun.
Wonten
salah satunggal tiyang K-Pop ingkang taksih mahasiswa ngendika bilih piyambakipun
sampun dados K-Pop wiwit 3 tahun kepungkur. Piyambakipun samenika sampun dados admin (tiyang ingkang anggadhahi hak
ngatur media sosial) wonten ing jejaring sosial inggih menika Facebook. Piyambakipun sampun gadhah
kirang langkung 30 koleksi film saha drama Korea, hasil saking usaha piyambak
inggih menika nyewa dhateng rental
VCD lajeng dipunsalin wonten ing VCD malih. Piyambakipun ugi bika usaha nyetak
poster ingkang biasanipun dipuntawaraken dhateng tiyang K-Pop enggal, sinaosa
damel posteripun dhateng percetakan ageng.
Kathah
sanget ingkang saged dipunudhar saking kabudayan K-Pop. Tiyang K-Pop piyambak
ugi wonten ing saben kutha, boten kajawi kutha Yogyakarta menika. Tiyang K-Pop
Yogyakarta menika anggadhahi adicara tahunan inggih menika Korean Day. Wosipun inggih menika adicara ingkang ningalaken cover dance, inggih menika lare-lare
ingkang saged nirukaken beksanipun Fandom ingkang dipuntumuti. Dados,
piyambakipun ambeksan wonten ing nginggilipun papan adicara kadosdene Boyband
saha Girlband ingkang dipunremeni. Wonten adicara menika biasanipun ugi wonten persewanan
Hanbok utawi ageman khas korea lajeng saged foto-foto ngagem Hanbok menika.
Adicara Korean Day menika dipunadani
wonten ing pirang-pirang papan, saged wonten ing kampus-kampus utawi wonten ing
peken ageng (Mall).
Tiyang
K-Pop ugi boten kesupen madosi perkawis sanes saking babagan K-Pop, kadosta
madosi papan dhaharan Korea saha toko ingkang sadean perkawis-perkawis Korea.
Samenika wonten 3 ingkang sampun dipunmangertosi tiyang K-Pop ingkang papanipun
wonten ing madyanipun kutha, inggih menika Mushiro wonten ing Jl. Gejayan gg.
Alamanda, Michi Go ingkang nembe wulan Agustus 2013 menika dipunbika wonten ing
Jl. Colombo, Samirono, saha Sila wonten ing Ring Road Utara. Papan sanesipun
kadosta distro korea inggih menika
Azian-Shop wonten ing Jl. Solo sangajengipun Ambarukmo Plaza.
Dereng
pungkasan dumugi ngrika, tiyang K-Pop ketingal sibuk bilih wonten artis Korea
konser wonten ing Indonesia. Piyambakipun kedah awas wonten ing jejaring
sosial, wonten ugi ingkang sampun nyiapaken celengan kangge tumbas tiket
konseripun sinaosa reginipun boten mirah utawi piyambakipun kedah jumeneng wonten
ngajeng piyambak. Menawi ingkang tumut konser, biasanipun sami pesen lightstick ingkang reginipun dumugi
kirang langkung Rp 300.000,00. Wonten ugi ingkang siap-siap wonten ing bandara
kangge muruki artis idolanipun. Konser saking K-Pop ugi wonten bedanipun
kaliyan konser-konser genre utawi
jenis musik sanesipun. K-Pop langkung teratur, tiyang ingkang mirsani
dipunparingi kursi ingknag tartata sae sahengga boten sami ruwet utawi
‘jontrok-jontrkoan’. Konsep konseripun ugi beda, K-Pop langkung megah, totalitas,
saha ageng sanget. Lajeng konseripun dipunadani dening satunggal agency. Agency
menika industri musik ingkang ngampu pirang-pirang Boyband saha Girlband.
Dados, artis ingkang konser langkung kathah. Ananging boten jarang ugi artis
menika damel konser tunggal ingkang ningalaken satunggal Boyband utawi Girlband
kemawon.
Saking
samaneka warna kebiasaan tiyang K-Pop, taksih dereng cekap semanten menawi
kedah dipunudar. Ananging dumugi samenika, sampun ketingal sanget bilih budaya
K-Pop ketingal dados budaya ing madyanipun budaya ingkang sampun wonten ing
masyarakat samenika. K-Pop dados momok
ingkang beda piyambak. Sinaosa pikantuk sambutan sae saking masyarakat kathah,
ananging boten jarang wonten ugi ingkang boten remen. Miturut piyambak ingkang
boten remen, tiyang K-Pop menika langkung kenes saha kakathahan tumindak
ingkang neka-neka. Sinaosa mekaten, tetep kemawon bilih K-Pop taksih saged
dipuntampi sinten kemawon. K-Pop sampun kados budaya piyambak wonten ing
antawisipun budaya ingkang wonten ing sekitaripun.
Menawi
dipuntandingaken kaliyan budaya-budaya ingakang wonten ing antawisipun tiyang
nem samenika, kaosta, budaya Jawi amargi kita sami tiyang Jawi, budaya ngangge
Basa Inggris supados ketingal gaul,
utawi budaya Jepang, budaya K-Pop taksih dados budaya ingkang ageng saha
ketingal sanget kawontenannipun. Sinaosa wonten kathah budaya ing antawisipun,
ananging tiyang K-Pop taksih sami setia kaliyan K-Pop. (Fithria Nur Halimah-11205244024)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar
mangga komentar, ananging ampun ginakaken basa ingkang saru nggih...